Producten

Dienstverlening

Product 7.2 Dienstverlening

Realisatie en prognose van indicatoren

Realisaties

Prognose

Streefwaarden

Naam

2020

2021

2022

2023

2024

2024

2026

Bron

% Inwoners dat zegt het (zeer) eens te zijn met de stelling 'De brieven van de gemeente zijn makkelijk leesbaar'. Excl. weet niet/geen mening

74%

75%

72%

70%

72%

75%

80%

Zaanpeiling

Waarderingscijfer telefonisch contact

8,2

8,3

8,5

8,5

8,5

8,5

8,5

Gemeentelijke registratie

% Inwoners dat zegt het (zeer) eens te zijn met de stelling 'De informatie op de gemeentelijke website is goed'. Excl. weet niet/geen mening

60%

59%

55%

53%

60%

60%

80%

Zaanpeiling

% Inwoners dat tevreden is over de balie Burgerzaken in het stadhuis. Excl. weet niet/geen mening

86%

80%

78%

79%

80%

80%

80%

Zaanpeiling

Voorkomen en beperken van geschillen

nb

nb

nb

nb

nb

nb

nb

nb

Toelichting:
Brieven van de gemeente zijn makkelijk leesbaar
We trainen medewerkers in het schrijven in B1. Er is een aantal nieuwe schrijfcoaches gestart. Daardoor hebben we meer handen en begeleiding om onze collega’s te helpen. Ook weten collega’s de mailbox schrijfcoach weer beter te vinden. Toch verwachten we onze streefwaarden niet te halen omdat dit proces tijd nodig heeft.
Informatie gemeentelijke website
Met de lancering van de nieuwe website zetten wij in op en verbetering van de informatievoorziening. Het streven is een aanzienlijke stijging ten opzichte van voorgaande jaren. De prognose is lager bijgesteld vanwege de migratieperiode en lancering van de nieuwe website in de loop van het jaar.

Deze pagina is gebouwd op 06/11/2024 14:48:06 met de export van 06/11/2024 14:43:29